Shopping Cart

Brak produktów w koszyku.

Jak rozmawiać z klientką o stylizacji rzęs?

Dziś kolejny ważny temat!

Obsługa klientki w gabinecie jest równie ważna, jak precyzyjna separacja lub aplikacja rzęs! Zastanawiasz się, dlaczego tak jest? Ponieważ od tego, jak Twoja klientka będzie czuła się podczas wizyty, zależy czy wróci na kolejne przedłużanie, czy nie. Samopoczucie klientki jest równie ważne jak perfekcyjnie wykonany zabieg!

W tym artykule dowiesz się m.in.:

  • Jak rozmawiać z klientką?
  • Jak zadbać o dobre samopoczucie klientki podczas wizyty?
  • Jak dojść do porozumienia z klientką niezależnie od sytuacji?

Na początek porozmawiajmy o podstawach!

Jak rozmawiać z klientką?

Ten temat budzi w Tobie mieszane uczucia? A może nawet niepokój? Bez obaw, pokażę Ci, jak to zrobić! Przygotowałam dla Ciebie praktyczne wskazówki. Zbudowanie relacji z klientką to podstawa w naszej pracy. Wiem też, że tak jak ja będziesz z tego czerpać przyjemność!

Wystarczy, że na co dzień będziesz pamiętać o tych zasadach:

  • Powitaj klientkę serdecznie,
  • Przeprowadź wstępny wywiad – sprawdź, czy występują jakieś przeciwskazania,
  • Zadawaj pytania, aby doprecyzować wszystkie kwestie,
  • Udzielaj klientce konkretnych odpowiedzi,
  • Przed zabiegiem powtórz wszystkie ustalenia i poproś o potwierdzenie,
  • Zachwyć się wyglądem klientki po aplikacji. Tak dodasz jej skrzydeł!
  • Przekaż klientce wszystkie wskazówki pielęgnacji po zabiegu przedłużania rzęs
  • Podziękuj jej za zaufanie 🙂

    Jaki jest sekret udanej rozmowy?

    Szczery uśmiech i życzliwość!

    Daj klientce odczuć, że jest dla Ciebie ważna. Upewnij się, że dobrze rozumiesz klientkę i że Ty zostałaś dobrze zrozumiana. Zrozumienie to absolutna podstawa. Każdy szczegół ma znaczenie.

    Co jest najważniejsze?

    Relacja z klientką!

    Dlaczego?

    Ponieważ jej zaufanie to Twój najcenniejszy skarb. Dlatego nie bój się wyjaśniać, powtarzać ustalenia, czy proponować innych stylizacji, dzięki temu zyskasz na wiarygodności w oczach klientki. To Ty jesteś ekspertką!

    Dobry kontakt i relacja z klientką to klucz do sukcesu. Często klientka oprócz stylizacji rzęs, potrzebuje też po prostu się wygadać. Dzięki nawiązanej swobodnej relacji łatwiej się pracuje, a klientka swobodniej mówi o oczekiwaniach, ponieważ czuje się bezpiecznie.

    Pierwszy zabieg przedłużania rzęs?

    Klientka, która przychodzi do nas na wizytę pierwszy raz, często sama nie wie, czego chce lub nie potrafi tego przekazać.

    Okaż jej zrozumienie i cierpliwie wysłuchaj. Zapytaj o jej wyobrażenia, możesz poprosić o pokazanie zdjęcia rzęs, które jej się podobają. Zaproponuj jej przedłużenie konkretną metodą i uzasadnij swój wybór. Używaj prostego języka, zrezygnuj z fachowej terminologii podczas pierwszej rozmowy.

    Niech klientka ma pewność, że może Ci zaufać.

    Co jeżeli klientka jest niezdecydowana?

    Klientka chce przedłużyć rzęsy, ale nie wie jaką metodą? Nie wie, jakiego efektu chce?

    Wbrew pozorom taka sytuacja zdarza się dość często. Szczególnie w przypadku osób, które przychodzą na zabieg po raz pierwszy. Jak sobie z tym poradzić?

    Najlepiej w takim wypadku zrobić stylizację “nieprzesadzoną”, czyli neutralną dla oka np. klasyczne przedłużanie rzęs metodą 1:1 lub 2:1. Wtedy klientka, nosząc rzęsy, sama oceni, czy taki efekt jest dla niej najlepszy, czy woli jednak coś innego. Dzięki temu przy kolejnej wizycie będzie jej łatwiej określić, że np. chce gęstsze, dłuższe, z wyciągniętym kącikiem. Zaproponuj swojej klientce takie rozwiązanie i opowiedz o tym dlaczego uważasz, że takie są najlepsze.

    Pamiętaj…

    Mimo że klientka wydaje się zdecydowana na przedłużanie i ma jakąś wizję, zawsze warto poprosić o przykładowe zdjęcie. Wtedy będziesz w stanie ocenić, jaka to metoda i czy sprawdzi się na oku klientki. Pamiętaj jednak, żeby zaznaczyć, że każde oko jest inne, dlatego efekt może się różnić. Stylizacja rzęs jest bardzo indywidualna – dobrze to wiesz. 🙂

    Ty także możesz pokazać efekty stylizacji rzęs konkretną metodą, jako przykład tego, co chcesz zrobić. Aby upewnić się, że jesteś rozumiana i klientka wie, jakiego efektu może się spodziewać.

    Jak wspólnie dojść do porozumienia niezależnie od sytuacji?

    Niezadowolenie z efektu, różne wizje na stylizację… W pracy stylistki mogą zdarzyć się różne trudne sytuacje. Jak sobie z nimi poradzić?

    Recepta na sukces to… rozmowa!

    Zadawaj pytania i udzielaj konkretnych odpowiedzi na te, które zada Ci klient! Pokaż, że jesteś profesjonalną stylistką rzęs, której można zaufać. Uzasadniaj swoje decyzje i argumentuj wybory. Zachowaj spokój, nawet jeśli czujesz, że zaraz stracisz cierpliwość… To Ty jesteś stylistką!

    Spełnij swoje marzenia!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *